Aktulizacja z dnia 15.03.2021 r.
Zgłoszenia zapotrzebowania na receptę
Zachęcamy do zgłoszenia zapotrzebowania na receptę drogą mailową podając imię i nazwisko, PESEL, numer telefonu, dokładną nazwę leku wraz z dawką oraz wnioskowaną ilość opakowań.
Jesli pacjent posiada Internetowe Konto Pacjenta (IKP), prosimy o zamieszczenie tej informacji.
Recepta może być wystawiona tylko i wyłącznie na leki, które były już wypisane przez lekarza w naszym Centrum Medycznym w ciągu ostatniego roku, lub na leki, które są wymienione w dokumentacji dostarczonej przez pacjenta (kartach informacyjnych leczenia szpitalnego, informacjach dla lekarza POZ).
Adres, na który należy przesłać wypełnione zapotrzebowanie oraz dokumentację medyczną zewnętrzną: receptynfz@medicus.opole.pl
Lekarz po weryfikacji dokumentacji ma prawo odmówić wystawienia recepty lub zmniejszyć ilość wypisanych leków.
Po wystawieniu recepty, jeśli jest dostępny numer telefonu komórkowego, zostanie wygenerowany sms o treści „Recepta wraz z kodem recepty" lub „Odmowa”, w zależności od decyzji lekarza.
Teleporady w ramach POZ
Teleporada jest wykonywana przez lekarza po wcześniejszej rejestracji telefonicznej.
Pl. Piłsudskiego 5 – 774444999
ul. Mickiewicza 1 – 774427010
Nasze Placówki udzielają porad telefonicznych w wybranym zakresie.
Teleporada nie dotyczy wizyt:
• pierwszorazowej;
• w związku z pogorszeniem stanu zdrowia z tytułu choroby przewlekłej;
• w przypadku podejrzenia choroby nowotworowej;
• związanej z wydaniem zaświadczenia.
Powyższe wykluczenie nie dotyczy świadczeń dotyczących pacjentów z podejrzeniem lub rozpoznaniem COVID.
Rejestracja sprawdza prawo do ubezpieczenia pacjenta, weryfikuje tożsamość pacjenta, jak również prawidłowość podanych danych w systemie oraz przeprowadza wstępny wywiad dotyczący potrzeb pacjenta (np. zapotrzebowanie na teleporadę, receptę, skierowanie).
Telefoniczna porada lekarska odbywa się przy pełnym dostępie lekarza do dokumentacji medycznej pacjenta oraz z zachowaniem warunków gwarantujących poufność.
Jeżeli lekarz nie dysponuje dokumentacją pacjenta, ten jest zobowiązany do przesłania drogą mailową dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia porady w sposób zapewniający ich integralność oraz ochronę przed nieuprawnionym dostępem na adres receptynfz@medicus.opole.pl
W ustalonym z rejestracją czasie, pacjent proszony jest o bycie dostępnym pod telefonem, zapewniając możliwość połączenia się lekarza (nie prowadzić innych rozmów).
W przypadku, gdy lekarzowi nie udaje się dodzwonić do pacjenta w wyznaczonym czasie (podejmuje dodatkowo dwukrotną próbę), odnotowuje ten fakt w dokumentacji medycznej, podając dokładny czas dwukrotnie podjętych prób kontaktu telefonicznego.
Na podstawie rozmowy lekarz dokonuje w dokumentacji medycznej stosownych zapisów, w tym, że udzielono świadczenia w formie teleporady.
Jeżeli istnieje potrzeba lekarz wystawia skierowanie, receptę, zlecenie na wyroby medyczne, ZUS ZLA w formie elektronicznej, informuje pacjenta o sposobie realizacji badań laboratoryjnych i obrazowych oraz o możliwości założenia przez pacjenta IKP.
- Skierowanie: lekarz może wystawić pacjentowi e- skierowanie, którego kod zostanie wysłany do pacjenta poprzez sms.
W przypadku skierowania na badania laboratoryjne, skierowanie zostaje umieszczone w systemie i nie ma konieczności przesyłania go do pacjenta.
- Recepty: lekarz wystawia e-receptę, której kod wysyłany jest smsem na numer komórkowy pacjenta podany w systemie informatycznym.
- IKP: wszelkie informacje na temat Internetowego Konta Pacjenta są dostępne na stronie:
https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/pytania-i-odpowiedzi
- Zlecenie na wyroby medyczne: lekarz wystawia zlecenie na zaopatrzenie medyczne podając pacjentowi telefonicznie kod zlecenia, który w czasie pandemii jest wystarczający do realizacji zlecenia w wybranym przez siebie punkcie.
- E-ZLA jest wprowadzone do aplikacji PUE, do której dostęp ma również pracodawca. W razie braku dostępu do PUE przez pracodawcę konieczny jest odbiór osobisty druku ZUSZLA w przychodni.
Jeżeli charakter aktualnego problemu zdrowotnego uniemożliwia udzielenia świadczenia w formie teleporady, lekarz decyduje o trybie dalszego postępowania, w tym o konieczności konsultacji bezpośredniej.